Olen tututustunut uuteen mediatyöläisten ammattikuntaan, paparazzeihin. Enkä mihin tahansa harrastelijakuvaajiin, vaan heihin jotka jahtaavat päivätyökseen megajulkkiksia. Sellaisia kuin futarivaimo Victoria Beckhamia ja Täydelliset naiset -tv-sarjan Eva Longoriaa.
Juuri näitä kahta seurapiirikuningatarta paparazzilauma piiritti Los Angelesin kuuluisalla shoppauskadulla Rodeo Drivella, kun osuin turistina paikalle. Jäimme ystävieni kanssa hölmöinä ihmettelemään mitä on tekeillä, kun Guccin luksusmyymälän ulkopuolella tungeksi kasapäin suurin kameroin varustautuneita valokuvaajia ja muita uteliaita ohikulkijoita.
Me emme onnistuneet näkemään itse tähtiä, he kun livahtivat putiikista takaovien kautta. Mutta paparazzit osasivat hommansa. He saivat napattua kuvia niin uutta Spice Girls -uraa virittelevästä Victoriasta ja hänen pojistaan kuin NBA-tähti Tony Parkerin kanssa äskettäin avioituneesta Eva Longoriastakin.
Eikä kameroiden osuminen paikalle ollut puhdasta sattumaa. Rodeo Driven kauppojen työntekijät pitävät paparazzit maksua vastaan hyvin ajan tasalla julkkisten shoppailuaikatauluista, kertoi argentiinalainen paparazzi Angelo. "Se ei ole oikeastaan sallittua, mutta tässä bisneksessä pyörivät todella suuret rahat", Angelo jatkoi ja vilautti erittäin kalliin näköistä rannekelloaan.
Törmäsimme kolmikymppisen oloiseen, shortseihin, t-paitaan ja lippiseen pukeutuneeseen Angeloon ja hänen kolleegaansa parin korttelin päässä olevassa Starbuck´s-kahvilassa hetki piiritystilanteen päätyttyä. Siellä he modernien mediatyöläisten tavoin pitivät virtuaalitoimistoaan; purkivat tuoreet kuvat läppäreillensä ja lähettivät ne maailmalle. Puolen tunnin kuluttua siitä, kun viimeisen päälle pyntätyt seurapiirileidit olivat käyneet valikoimassa itselleen uudet kevätvetimet, olivat kuvat heistä jo levinneet maailmalle.
Nopeaa ja tehokasta toimintaa. Sillä täällä suuressa maailmassa nopeat todellakin syövät hitaat, alalla kuin alalla.
tiistai 8. huhtikuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti